Nagyobb töltési teljesítmény hidrogénhajtás esetén

Werther, 2022.06.01.
A Poppe + Potthoff által fejlesztett On Tank Valve sikeresen teljesítette az utolsó EC 79 vizsgálatokat is.

Az üzemanyagcellás technológia jelentősen hozzájárul a kibocsátásmentes jövő eléréséhez. A hidrogén mind mobil, mind rögzített helyű alkalmazások esetén használható. Ennek köszönhetően jelentősen hozzájárul az energiareformhoz. Az üzemanyagcella jelentős előnyökkel rendelkezik az elektromobilitással szemben: A Fuel-Cell-Electric Vehicles (FCEV) kisebb akkumulátora miatt nagyob hatótávolság válik lehetővé. Ezzel egyidejűleg növekszik a hasznos teher is a Battery-Electric-Vehicles (BEV) alkalmazásokkal szemben. Az FCEV további előnye, hogy a töltési idő jóval rövidebb. Többek között ezen előnyök miatt mondható el, hogy a piacon jelentős növekedési potenciál tapasztalható az FCEV alkalmazások számára. Különösen Ázsiában és az USA-ban, ahol terjedőben van az üzemanyagcellás technológia. A használatban lévő FCEV-ek számát például mind Kínában, mind Kaliforniában 2030-ra egy-egy millióra szeretnék növelni.

Az üzemanyagcellás hajtás előnyeinek optimális használata érdekében szükséges a hidrogén megbízható rendelkezésre bocsátása az üzem alatt és a töltési idők lehető legrövidebb szinten való tartása is. Ennek során a H2-tartályon rögzített szelep fontos szerepet kap. A Poppe + Potthoff a saját fejlesztésű On Tank Valve (OTV) termékével új megoldást kínál ennek a tartályon való használatához mind mobil, mind rögzített helyzetű H2 rendszerek esetében. Ennek során az OTV mind egyenként, mind egy elosztó railen keresztül rögzíthető akár tartálycsoportokhoz is. Ezzel az OTV a rendszer konfigurációjának függvényében lehetővé teszi a tartálypalackok szériaszerű vagy párhuzamos töltését. Az innovatív áramlásvezetés csökkenti a nyomásveszteséget és a GTR13 szabványban leírt 60 g/s sztenderddel szemben gyorsítja a töltés sebességét is személygépjárművek esetében. Ez különösen haszongépjárművek esetén nagyon előnyös. A rövidebb feltöltési idő mellett a moduláris OTV test súlyának optimalizálása is az OTV-k fejlesztési céljai közé tartozik. A súlyt sikerült 1300 g alá csökkenteni, a kompakt építési módnak köszönhetően az átmérő pedig 177 mm lett, mely tartalmazza egy szolenoid szelep beszerelését is.

Az OTV moduláris felépítése további összetevők egyszerű integrálására is lehetőséget ad. A jó használat lehetővé tétele érdekében a Poppe + Potthoff az OTV-t rendkívül felhasználóbarát módon tervezte. Az alkatrész központi csatlakozással rendelkezik a töltéshez és a levételhez. Rendelkezik ezenkívül egy opcionális csatlakozással is, pl. egy Middle TPRD számára, míg az összes kábelkimenet kötegelten az egyik oldalon kerül elvezetésre. Ezen gyártási mód a szerelést is megkönnyíti. A fejlesztés során többszörös szerelési szimulációkat hajtottak végre. A Poppe + Potthoff csapata ezek során kiválóan el tudta érni az OTV-t. A szereléshez a Poppe + Potthoff speciális szerszámokat is kínál.

Az OTV fejlesztése során az ügyfelek által megfogalmazott követelmények álltak a középpontban. Így olyan megoldást sikerült kifejleszteni, mely megbízható módon nyújt kiváló teljesítményt. Az OTV bevizsgálása Európában jelenleg folyamatban van. Az EC 79 / 406. sz. (EU) rendelet szerinti vizsgálatok sikeres lezárásával azonban fontos mérföldkőhöz értünk. A Poppe + Potthoff fejlesztési partnerként tekint önmagára, mely az ügyfelekkel és az ügyfelekért hatékony rendszermegoldásokat fejleszt.

Get in contact:

+49 5203 9166 - 0